
Elvira Heemskerk | Familiezorgcoach & mantelzorgmakelaar
De mantelzorgmakelaar helpt bij het uitzoeken van de juiste route naar meer zorg, het aanvragen van zorgindicaties en bijvoorbeeld Pgb’s (persoonsgebonden budgetten) en neemt deze regeltaken desgewenst over. Steeds meer werkgevers willen deze dienstverlening faciliteren en financieren.
De mantelzorgmakelaar
'Samen de zorg voor je naaste goed geregeld'
De mantelzorgmakelaar, wie is dat en wat kan deze professional voor jou betekenen?
Mantelzorgmakelaars zijn gecertificeerde beroepskrachten en lid van de beroepsvereniging van mantelzorgmakelaars, de zogenaamde BMZM. Het vakgebied bestaat al meer dan tien jaar en is ontstaan uit de behoefte om de weg te vinden en om ondersteuning te krijgen bij het aanvragen van zorg in een toenemende complexe wereld.
Mensen die naast hun werk de zorg hebt voor een hulpbehoevend of chronisch ziek familielid, hebben het vaak al zwaar genoeg. Wanneer je dan ook verstrikt raakt in de vele regeltaken, administratieve- en bureaucratische processen, instanties moeten bellen of allerlei zorg- en hulp voorzieningen moet aanvragen, dan wordt het dubbel zo zwaar. De mantelzorgmakelaar helpt bij deze processen, brengt het overzicht aan en kan desgewenst een aantal regeltaken overnemen. Maak hieronder kennis met de mantelzorgmakelaars van Den Haag en omgeving.
Zorg jij, naast jouw werk voor een dierbare persoon? En herken je het volgende...
- Je bent zoekende en/of verdwaald naar mogelijkheden voor betere zorg
- Je hebt vele actiepunten liggen maar komt er niet aan toe om ze op te pakken
- Je loopt aan tegen bureaucratie en staat met je rug tegen de muur
- Je hebt geen idee hoe dit zich verder ontwikkelt en hoe het in de toekomst verder moet
- Je hebt eigenlijk geen 'puf' meer om al die dubbele taken nog lang te blijven doen
- Je vindt het lastig om het op je werk bespreekbaar te maken en hebt geen idee welke verlofmogelijkheden er zijn
Met de hulp van de mantelzorgmakelaars kom je verder. Zij helpen bij.....
- Het uitzoeken van de huidige situatie en in kaart brengen wat er moet gebeuren
- Het opzetten van de mogelijkheden tot meer en betere zorg
- Het overnemen van de liggende acties en achter instanties aan gaan
- Het aanvragen van zorgindicaties, pgb's, hulpmiddelen etc.
- Het maken van een plan van aanpak bij toenemende zorg
Wat gaat deze begeleiding je opleveren?
- Je krijgt meteen meer rust en overzicht
- De kwaliteit van de zorg voor jouw naaste wordt geoptimaliseerd
- Je krijgt meer tijd om ook iets anders te doen behalve alleen maar te zorgen
- Je raakt minder gestrest doordat je het niet meer allemaal alleen hoeft te doen
- Je weet wat je te doen staat bij toenemende zorg en wie je daarvoor kunt inschakelen
- Je krijgt meer vertrouwen in het hele proces en meer rust bij de acties die nog moeten komen
Praktische zaken
- De ondersteuning vindt online en/of telefonisch plaats. Soms is een huisbezoek mogelijk.
- In verband met de privacy van persoonsgegevens houden wij ons aan de wet AVG.
- Wanneer we aan de slag gaan spreken we een minimum en maximum aantal uren af.
- Tussendoor is het mogelijk om mailcontact te hebben.
- Het doorgeven van een wijziging op een geplande afspraak s.v.p. 24 uur te voren.
- Voordat we het begeleidings- traject aangaan is er een gratis oriënterend gesprek.
Bellen of mailen kan natuurlijk ook.
- 31 + (0) 6 - 42 999 690
- info@elviraheemskerk.nl
Voor de algemene leveringsvoorwaarden zie:
'Kosteloze ondersteuning'
Voor werkgevers en werknemers in Den Haag is er de mogelijkheid om bovengenoemde trajecten kosteloos af te nemen. Dit wordt mogelijk gemaakt door een innovatie subsidie van de gemeente Den Haag. Het aantal trajecten is gelimiteerd. Voor meer informatie en/of deelname neem je contact op met: Elvira Heemskerk.
Maak kennis met de mantelzorgmakelaars






